Misaki'nin Atölyesi'ne Hoş geldiniz!Yukarıda,kulaklık şeklindeki tuşa tıklayarak müzikleri dinleyebilirsiniz! ^^

28 Haziran 2014 Cumartesi

Yetimhane (Orpfanage/ El Orfanato)



 İspanyol yapımı olan film bir çok festivalden farklı kategorilerden 29 ödül alan film , 27.İstanbul Film Festivali'nde de gösterilmiştir.
 Bu filmi ilk izlediğimde Fransızca olarak izlemiştim ve çok beğenmiştim bir kaç kere daha izledim ve Türkçe'sini bulup kardeşime de izletmiştim. Korku filmi sevenler bunu izlediğinizde çok korkmayabilirsiniz. Ben izlerken hiç kokmadım daha çok üzülmüştüm yetim çocuklara.


Laura sahil kenarında büyüdüğü yetimhaneyi almıştır yeni taşınıyorlardır ve aile çok mutlu. Aile yerleştikten sonra beraber sahile inerler.


Simon bir mağaraya girer ve orada biriyle konuşmaktadır kadın oğlunu arar ve oğlu bir anda mağaranın derinliğinden çıkar.
Mağaranın diplerine bakmaya çalışır ama hiç bir şey yoktur bu  çocukla kimle  konuştu ki böyle diye düşünceli biçimde bakakalır.

Birkaç gün sonra etraftaki engelli olanları falan herkesi Simo'nun doğum günün ne çağırırlar Simon hayali arkadaşının da gelmesinin ister. Fakat kadın kabul etmez Simonla ciddi şekilde tartışmaya girerler aslında çocuk bu aksiliği ve ters davranışlarını çok önemli ve öğrenmemesi gereken bir şeyi öğrenmiştir.
 


Daha sonra da çocuk koşup kaçar gider kadın onu bulmayı çalışır  banyoya bakarken arkasından biri gelip bir anda kapıyı kapatıp kilitler.




  Ve bu olanlardan sonra Simon bir daha görülmez.
Kadın oğlunu armaya koyulur 6 ay (9 ay da olabilir tam hatırlayamadım) olmasına rağmen hala bulunamaz.
en sonunda kadın bir medyum çağırır. Ve olanların neler olduğunu fark etmeye başlarlar.
Ama bu da pek Çare olmamıştır ve sebebini aramaya başlar. Kadın artık farklı bir dünyanın etkisiyle oğlunun kaybolduğunu anlar,




eşi artık gitmek ister ama eşini ikna edip orada kalır ve yetim haneyi kendi zamanında ki haline getirip olanlrı anlamak.oğlunu bulmak için o zamanlarda oynadıkları oyunu oynamaya başlar.


Çocuklar yavaş yavaş gelmeye başlarlar. En sonunda da bir depo gibi bir yere kadını kapatırlar. Bu deponun birde aşağıya inen kapısı vardır elinde ki tokmağı oraya yerleştirip orayı açar ve aşağı indiğinde Simon'u bulmaya çalışırken, onunla karşılaşır...
Son heycanı size bırakıyorum korkulu seyirler. 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Senin de söylemek istediğin sözler mi var? O halde ne duruyorsun? Fikrini benimle paylaş! ^^